Thursday, September 6, 2012

nama ja Ustaz tapi perangai? hurmm

 

so ini kejadian yang nak cerita tuh,

 IMG-20120813-02243

masa tarikh 13 Julai jam 2.30 pagi cmtuh kot tak silap. masa tuh dah nak gerak balik dari Uptown dah habes kemas semua dah. masa tuh hujan, so macam jem sikit nak keluar uptown tuh, makanya ada 1 kereta celaka nih, dia reverse, so semua org tak gerak lah kan. so kreta aku n semua kreta blakang aku pon tnggu la dia reverse, skali haramjadah pa tetau reverse style tak tengok side mirror, trosss kena kereta aku. laju kemain reverse, bodoh punya org tua. bodoh berganda. lesen terbang ka apa. reverse la pelan2. hang dok buat yakin pala taik apa.

pastuh lepas dah langgaq tuh dia kata oke dia salah, nak setel semua mintak num fon n cakap nak bayaq semua. masa tuh mmg dia ngaku la dia salah, hujan la , side mirror basah la, pungkoq hang. aku masa tuh mcm trauma pon jadi bengap2 sikit, n tak ingat nak amik num plat keta dia. nice kan?

ada la pkcik-pkcik kat situ tolong cakap n ferd n nabila pon ada gak tolong nak setel semua, n abang aku pon mai, tapi almaklomlah kelam kabut kan, so apa yang patut buat pon tak buat.

so esoknya  lepas dah repair semua kol orang tua haram jadah tu, dia janji nk bayaq malam raya, dah  mintak num akaun semua dah.. n smpai sekarang dia tak bayaq, dan sampai sekarang kol n mesej dia tak pernah angkat, mampoih dah kot eh? benda ni kalo aku pikiaq balik memang aku sakit hati terok, dah la aku tak salah, buta-buta plak pak aku nak kena bayaq.. dah la harituh dah penah kena langgaq, masa tuh lagi terok, buta-buta bayaq rm500. padahal tak salah pon. babi tak?

inilah nak cerita pasal pakcik tua haram jadah tuh, mmg aku takkan maafkan n halalkan sampai bila2 slagi dia tak bayaq, nama ja Ustaz konon, Ustaz apa dosa pahala pon taktau, aku harap sangat nanti dia mati mata terbeliak. hutang bukan ribu-ribu pon tuh pon takmau bayaq, . dan yes, orang kelantan pakcik tua tuh yang kononnya ustaz. hurm. buat kami se family lagi nak jadi racist pasai orang kelantan nih,maaplah yerr. tapi tuh la org kata, nila setitik rosak susu sebelanga.. hurm.. what to do..

sekarang aku dah repot polis la n harap dapat trace num fon dia tuh, polis suh pi dekat suruhanjaya komunikasi n multimedia, tapi takdan lagi nak pi. orang tua ni dia ingat orang bodo kot boleh dok buat senyap camtuh? nak maki pon sampai dah takdak word dah nak maki. sapa tak sakit hati kan kalau kena camni?

ingat bapak aku beli kreta memang nak suh bagi orang langgar pastuh bapak aku mmg suka nak bayaq duit kat bengkel walaupun tak salah kan? kan? *tangan ke dada mata ke atas sangat*

orang tua tuh nama dia USTAZ AZMI mai uptown hantaq seluaq jean. macam pembekal la kot. kreta dia iswara lama kaler hijau, bukan hijau gelap. hijau cam cerah-cerah sket tuh. jadah apa tah. dok merbok tapi rumah kat kelantan cemna tah. aku dapat hang, siap hang!

masa aku repot polis tuh, polis kata nih dah jadi kes civil so bleh bawak naik court. tapi polis ca, takleh nak buat apa lah. cuma polis tuh bagi nasihat kat aku.n aku nak share la dengan semua andai nanti hampa pon terjadi macam apa yang aku kena nih. memandangkan aku dah 2,3 kali kena kan.. =,=”

polis kata kalau eksiden salah ka tak salah ka, teros bawak ke polis traffic. polis trafik ni 24 jam. tak kesah la sama ada nak setel kat situ ka apa ka, untuk elak jadi kes macam aku, lepas eksiden bawak p balai dulu, apa-apa cerita kat balai. samada nak repot atau tak, crita kat balai, at least polis kt situ akan amik keterangan semua. kalau nak repot, kena la bayaq duit 3 ka 4 ratus tah, samada dua-dua yg terlibat bayaq atau yang bersalah ja kena bayaq, polis akan tentukan. ataupun nak setel biasa takmau buat repot pun polis tak kisah. terpulang tapi yang penting polis akan amik dulu maklumat pasai eksiden tuh. so kalau orang tuh nak lari ka pa. maklumat dah polis simpan kan. makanya tak la akan terjadi kes macam ustaz haram jadah penipu macam yang aku kena ni kan.

makanya aku pon dah kena marah, jangan nak berlembut sangat dengan orang lain kali. tambah2 bila kita tak salah. orang zaman la ni semua bukan boleh pecaya pon, macam kes ni, nama ja ustaz tapi?? hampa nilai la sendiri kan. . .

 

num tepon ustaz haramJ ni  0179040388

ada sapa kenai dop? LOL amik hang.buh tros num fon dlm blog. elok la hang pon seronok dok buat naya kat aku kan ustat ? baguih2

0 cap jari:

NUFFNANG